Köpvillkor


Företagsnamn: Neonela Design AB
Organisationsnummer: 559024-2722
Styrelsens säte: 231 62 Trelleborg

Priser och betalning

Om du bestämmer dig för att beställa en rostfri diskbänk, rostfria hyllor eller ett rostfritt kök hos Neonela Design AB gäller det priset du fick enligt offerten. Offerter gäller i tre månader. I offerten anges alltid kostnader för produkten som inkluderar kostnader för frakt inom Sverige och emballage. Det tillkommer inga andra kostnader. I offerten anges priset inklusive moms.  

Om du önskar en leverans till ett land utanför Sverige, vänligen kontakta oss.

Vi erbjuder betalningsvillkoren med 14 dagar efter leverans. Är ordervärdet högre än 40.000 kr tar vi ut en handpenning. Efter beställningen görs en kreditprövning. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Om vi inte kan lämna kredit kontakta vi dig för att komma överens om en förskottsbetalning. Om betalning uteblir tillkommer dröjsmålsränta med 8%.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. 
Ångerrätten gäller inte om du har beställt en specialtillverkad eller måttbeställd vara efter dina önskemål exempelvis en heltäckande diskbänk.

Observera att nästan alla av våra produkter omfattas av detta undantag.

Om du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.  

Garanti och service

Alla våra leverantörer på disklådor, diskbänkar och rostfria hyllor har 2 år garanti på sina varor. Rostfria blandare har 5 år garanti.

Leveranstid

Leveranstiden anges med orderbekräftelsen. Om varan skulle vara tillfälligt slutsåld hos leverantören återkommer vi omgående med information till dig. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Leveranstiden på specialbeställda diskbänkar, rostfria hyllor och rostfria kök varierar beroende på leverantör. Vi återkommer omgående med leveranstiden till dig.

Beakta att offererad leveranstid är den tid som fabriken beräknat baserat på normala tillverkningsprocesser. För att säkerställa att din produkt kontrolleras under hela tillverkningsprocessen byggs diskbänkarna endast i ISO certifierade fabriker. Om produkten inte motsvarar uppsatta kriterier kan det hända att mer arbete måste utföras på din produkt eller att den måste göras om. Detta görs för att säkerställa att du få en produkt med utlovad kvalite. Det kan innebära att vi inte kan hålla angiven leveranstid. I dessa fall informerar vi dig omedelbart. Dessa förseningar kan inte leda till något ersättningskrav från din sida för kostnader som du drabbas av eller avbeställning av produkten. Vid en eventuell leveransförsening p.g.a. brister funna i en kvalitetskontroll kommer allt att göras för att minska förseningen.

Reklamationer

Kontakta Neonela Design AB omgående. Beakta att en felaktig produkt absolut ej får monteras! Kontrollera emballaget på din leverans. Eventuella skador på emballaget måste noteras på fraktsedeln vid mottagningen och meddelas. Beakta särskilda information som skickas med leveransbesked. Efter leveransen ska alltid varan kontrolleras. Även om emballaget inte är skadad kan en vara har blivit fraktskadad. Reklamationer p.g.a. transportskada ska anmälas inom fem arbetsdagar och innan montering. Upptäcker du ett tillverkningsfel måste även den anmälas omedelbart. En felaktig vara får inte monteras! Kontakta oss omgående.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Kontakta oss för att ordna bästa hantering för returen.
Om du utnyttjar din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss på din egen bekostnad.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet att du ångrat dig.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel. 

Leveranssätt

Din beställning skickas med en speditör. Därför är det viktigt att leveransadressen och ett telefonnummer för aviseringen är korrekt. Speditören kontaktar dig för att komma överens om en tid för utkörning hem till dig. Om du inte kan ta emot leveransen, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss. Vi fakturerar alla kostnader. Betalas inte denna faktura lämnas kravet till ett inkassoföretag.

Har du några frågor om ovanstående
kontakta oss.

© 2017 Neonela Design AB Tel: Evelyn 073 8084890 / Anders 073 0912085 evelyn@neonela.se